Start Presse dänische Pressestimmen zum 3. Film

::1971 - dänische Pressestimmen zum 3. Film::
(Quelle: Werberatschlag von Nordisk Film)
[zurück zur Filmseite: Film 3 (Presse)]

Aarhuus Stiftstidende "Det er skide godt, Egon"
siger de - - - - og som dansk familie-underholdning er det faktisk hvad det er . . . .

(deutsche Übersetzung:
Das ist mächtig gewaltig, Egon
sagen sie - - - - und was für eine dänische Familien-Unterhaltung ist das fantastisch was das ist . . . .)

Horsens Folkeblad OLSEN-BANDEN slår til igen
Olsen-banden slår til igen. Erik Balling kan sammen med sin medforfatter på filmen, Henning Bahs, den kunst at lave dansk folkekomedie uden platheder med en del humor, og det skal man være glad for i disse tider. Så længe Balling og ligesindede kan præstere produkter på højde med "Olsen-Banden"-filmene, behøver de ikke at skamme sig over at lave filmene og vi ikke over at se dem.

(dt.: Die OLSENBANDE schlägt wieder zu
Die Olsenbande schlägt wieder zu. Erik Balling vollbringt zusammen mit Mitverfasser des Films, Henning Bahs, die Kunst Volkskomödie ohne Plattheiten herzustellen mit einem Anteil Humor, und man muss in dieser Zeit vergnügt sein. So lange Balling und sein Gleichgesinnter es schaffen können auf Höhe der "Olsenbanden"-Filme zu produzieren, brauchen sie sich nicht schämen die Filme herzustellen und wir nicht darüber sie anzusehen.)

Ekstra Bladet,
Bent Grasten
Olsen-Banden i Jylland ****
Manuskriptet (ved Balling og Henning Bahs) er et fint urværk af intriger. Erik Balling er allerbedst, når han er allermest dansk. Og det er han i Olsen-Banden i Jylland. I mit begreb er "dansk" et hædersord. Det er ganske givet skidegodt.

(dt.: Die Olsenbande fährt nach Jütland ****
Das Drehbuch (von Balling und Henning Bahs) ist ein feines Uhrwerk mit Intriegen. Erik Balling ist am allerbesten, wenn er am allermeisten dänisch ist. Und das ist er in Die Olsenbande fährt nach Jütland. In meiner Vorstellung ist "dänisch" eine Ehre. Das ist ganz gegeben, mächtig gewaltig.)

Fyns Tidende Veloplagt Olsen-Bande
Filmen er mere veloplagt, tempofyldt og underholdende end sin forgænger. Ove Sprogøe er igen helt i toppen som Egon Olsen. Han har her skabt en figur, der er enestående i dansk film. Kirsten Walther er ubetalelig morsom som Bundgaards fjantede københavner-gås af en kone. Efter Olsen-Banden i Jylland glæder vi os til fortsættelsen.

(dt.: Gutaufgelegte Olsenbande
Der Film ist besser aufgelegt, tempogefüllter und unterhaltsamer als seine Vorgänger. Ove Sprogøe ist wieder ganz in topform als Egon Olsen. Er hat hier eine Figur geschaffen, die einmalig im dänischen Film ist. Kirsten Walther ist unbezahlbare amüsant als Bundgaards alberne Kopenhagen-Gans von Frau. Nach Die Olsenbande fährt nach Jütland freuen wir uns auf Fortsetzungen.)

Thisted Dagblad Alle tiders Olsen-bande
Og sandelig om ikke feststemningen holdt sig hele aftenen, for "Olsen-banden i Jylland" var det hidtil fornøjeligste skud på stammen. Kvikt og veldrejet og uden døde punkter formelig røg dette lystspil over lærredet, så man fik sig en virkelig god og sund latter.

(dt.: Allzeit Olsenbande
Und wahrhaftig hielt sich die Feststimmung den ganzen Abend lang, denn "Die Olsenbande fährt nach Jütland" war der bislang amüsanteste Spross am Stamm. Lebhaft, abwechslungsreich und ohne tote Punkte raucht diese Komödie förmlich über die Leinwand, sodass man in ein wirklich gutes und gesundes Lachen ausbricht.)

B.T. ** Den kommer til at gå længe

(dt.: ** Der wird lange laufen)

Kristeligt Dagblad Ove Sprogøe, Poul Bundgaard, Kirsten Walther og Karl Stegger lever op til den danske folkekomedies bedste traditioner. Det lykkedes også denne gang for Nordisk Film og Erik Balling.

(dt.: Ove Sprogøe, Poul Bundgaard, Kirsten Walther und Karl Stegger lassen die dänische Volkskomödie zur besten Tratitionen aufleben. Das macht auch dieses Mal Nordisk Film und Erik Balling glücklich.)

Ålborg Stiftstidende Den film skal nok blive succes
I hvert tilfælde er der meget længe imellem, der bliver skraldergrinet så meget i en biograf, som der blev til mandagens premiere. Så allerede nu kan vi sige til lykke til instruktøren Erik Balling, der for tredje gang placerer de tre småforbrydere med det danske grin i ryggen og en forgyldt fremtid foran sig. Kirsten Walther spiller lystspil, så det er en fornøjelse.

(dt.: Dieser Film wird wohl ein Erfolg bleiben
Auf jeden Fall vernahm wer zur Montags Premiere war, in der Zeit wo der Film lief, ein krachendes Gelächter im Kino. So können wir schon sagen, zum Glück dass Regisseur Erik Balling, zum dritten Mal die drei Kleinverbrecher mit dänischem Spaß im Rücken plazierte und dass sie eine goldene Zukunft vor sich haben. Kirsten Walther spielt ein Lustspiel, sodass es ein Vergnügen ist. )